Scratch programlama dili Nedir

Sıfırdan bir olan eğitim programlama dili . programlama tamamen çok yönlü bilgisayar yakalamaya ses ve müzik, kontrol resimlere birlikte görsel programlama blok kavramları yaş deney ve arka plan sağlayan insanların herhangi bir deneyim,  O tarafından geliştirildi anaokulu grubunda Hayatboyu MIT Media Lab  tarafından ekip liderliğindeki tarafından Mitchel Resnick ve ilk kez 2007 yazında ortaya çıktı.  Scratch ve monte edilebilir serbestçe herhangi başkalarıyla Windows , Mac OS X veya Linux bilgisayar. Kaynak kodunu kullanan ticari-olmayan değişiklikler için bir olanak lisans yaptı.Stratch kelime olarakkesmek , kedi tırmığı anlamınagelmektedir.Ama biz stracth programını oyun tasarımı için kullanacağız. Stracht programının  amaçları: Temel bilgisayar kullanımını daha ileri düzeye götürerek  , çocukların teknolojiden daha çok faydalanmasını sağlamaktır. Çocuklara yaratıcı olmak için gerekli olan ortamı sağlamaktır. Teknolojide ki  gelişmelerin daha geniş alanlara ulaşmasını sağlamaktır.Strachtta program kodları hazır gelmektedir.Öğrencilere kalan görsel , grafik ve metinsel olarak tasarım yapmaktır.Buda onları kod ezberleme sıkıntısından kurtarmıştır. Gençlerin ilgisini daha çok çeken görsel , animasyon vb . materyalleri desteklemektedir. Paylaşım kolaklığı sağlamaktadır.Hazırlanan projeler rahatlıklar tüm kişilerle yaplaşılmaktadır. Stracth programınında bil çok dil desteği vardır.Herkes bu programı kullanabilir.Temel bilgisayar kullanımını daha ileri düzeye götürerek  , çocukların teknolojiden daha çok faydalanmasını sağlamaktır.

Scratch ile İngiltere’de popüler yapıldığı Kod Kulüpleri . Tanıtım dil olarak Scratch kullanımı ilginç programlar yapmak, çünkü göreceli kolaylığı yapılır ve öğrenilen beceriler gibi diğer temel programlama dilleri uygulanabilir Python ve Java .

Scratch bu görsel bir sürü sağlar, çünkü programcılar gibi “Pizza Dude”, “Haiku”, ya da “Gemclan” olarak animasyonlu hikayeler yaratabilirsiniz, programları oluşturmak için özel değildir. Büyük öğrenciler için, onlar gazeteciliğin temel arka plan öğretir Fotoğraf Gazetecilik kullanabilirsiniz. Matematik uzmanlaşmak isteyen öğrenciler Limonata ağırlıklı geometri üzerinde duruluyor, “Dino Odd ve dahi”, “Veri Atölyesi”, ya da “Ellipserator” Standı kullanabilirsiniz. Çizilmeye, bitki hücresi mitoz, su döngüsünün, Galileo Termometre ve Hooke Kanunu Deneyi olarak zor kavramları görselleştirmek yardımcı animasyonlar oluşturmak için yararlı bir araçtır olarak çizilmeye esneklik, öğretmenler, kavramsal ve görsel dersler ve fen laboratuvarı atamaları oluşturmanıza olanak sağlar. Sosyal bilimler içinde, eğitmenler sınavlar, oyunlar ve zihni uyarır ve öğrenci ile etkileşim öğreticiler oluşturabilir.  kullanarak Scratch gençlerin programlama mantığını ve nasıl yaratıcı inşa etmek ve işbirliği anlamanızı sağlar. Scratch sağlar öğrencilerin öğrencilere dil kullanmak öğrendikten sonra kendilerini ifade etmek için “pratik bir araç” sağlayan “anlamlı kadrosuna yanı sıra eğitim projeleri” yaratmak. 

Harvard Üniversitesi öğretim görevlisi Dr. David J. Malan yaygın onun tanıtım bilgisayar bilimi dersinde, Java veya C gibi tanıtım programlama dilleri, kullanılan üzerinde Scratch kullanarak tercih ediyor. Ancak, üniversite seviyesinde eğitim alanında sınırlı bir fayda vardır. Malan ilk hafta sonra C yaptığı dersin dilini geçer.

2.0 geliştirme ortamı ve başlangıçta onun farklı alanlarda Scratch

Soldan sağa, ekranın sol üst kısmında bir var sahne alan (yani, animasyonlar, sonuçları içeren, kaplumbağa grafik , vb her şeyi ya da mevcut küçük veya normal boy, tam ekran) ve tüm sprite alt bölgede yer alan küçük resimler. Sahne x ve y kullandığı koordinatları 0,0 evre merkezi olmak üzere. 

Kişisel sprite ve arka planlar oluşturmak için birçok yolu vardır. İlk olarak, kullanıcıların elle Scratch tarafından sağlanan “Boya Editor” ile kendi sprite çizebilirsiniz. [1] İkincisi, kullanıcılar varsayılan sprite, kullanıcının geçmiş kreasyonlar içeren Sıfırdan kütüphanesinden bir Sprite seçebilirsiniz, bir resim, bir kamera kullanarak, ya da klip art . 

Ekranın sol alt bölgede seçilen bir sprite ile, komutları blokları, ekranın sağ alana bloklar Palet sürükleyerek seçilen sprite ile ilgili tüm komut dosyalarını içeren kendisine tatbik edilebilir. Altında Script , sekme, mevcut tüm blokları listelenir ve Hareket olarak kategorize görünüyor, Ses, Kalem, Veri, aşağıdaki tabloda gösterildiği gibi olaylar, Kontrol, Algılama, Operatörler ve daha fazla bloklar. Her bireysel olarak da çift tıklama ile farklı koşullar ve parametreler altında test edilebilir.